Voor de laatste keer (inclusief persoonlijk note van Tanja)

Na eerst een longtail boat, vervolgens een speedboot met 900 PK, een bus en het vliegtuig. Zijn we weer terug in het hete, dampende, bruisende, vieze en drukke Bangkok. Terug in het chique hotel Renaissance met het overheerlijke ontbijt en het peper dure flesje water. Echt het aller laatste stadium van de reis.

Ko lipe was echt genieten. Naast een snorkeltocht met een longtail boat, het maken van een schilderij, en het eten van veelvuldig thais voedsel hebben we niet echt veel gedaan. Heerlijk op het strand gehangen. Tijdens de snorkeltocht nog wel even gestopt bij monkey Beach. Strand waar alleen Apen wonen en leven van de vis en schelpdiertjes. Heb daar met een katachtige sprong achteruit voor m'n leven moeten springen. Django die iet wat te dichtbij een aapje stond, althans dat vond ik, wilde ik oppakken met als beschermreactie van het aapje een aanvalsmanoeuvre op mij. Ziggy stond alles op z'n gemak van een afstand te bekijken en Tanja heeft het hele ritueel gefilmd.

Verder heb ik niet echt heel veer meer over Ko Lipe te zeggen. Naast het feit dat onze buurman in de bamboe hut naast ons zijn vakantie liefde maar al te graag uit elkaar trok en dat zij er luidruchtug aanzienlijk van genoot is opzich niet zo bijzonder. De reactie van Django daarentegen wel. ‘oooooohhh, wat ies dat nou?' Leg dat maar aan een kind van 2 uit. Django was sowieso lekker bezig. ‘kokosnoot pissen'. Was zijn antwoord op mijn vraag wat doe je nou, nadat hij naast de verse kokosnoot van Tanja op de grond plaste. ‘water party'was zijn antwoord toen hij weigerde uit bad te komen. Vanavond op de patpong market zei hei nog: ‘papa kom, meisjes kijken dansen'. Dit nadat we langs de lokale paaldans vereniging liepen. Papa blij omdat hij nu eindelijk een excuus had om toch even een kijkje te kunnen nemen. En Coco is nog steeds hoe hij zichzelf noemt.

Tot slot heb ik voor de leuk nog een aantal statistieken. We hebben 21 huisjes gehad op 3 verschillende continenten. We hebben meer dan 5000 km met een hyundai gereden. Dit wist je waarschijnlijk al maar ik vond het toch leuk om nog even genoemd te hebben. Ik heb zonder dit verhaal mee te rekenen 12 verhalen geplaast die bij elkaar 3027 keer zijn gelezen. Da's een gemiddelde van 256,25 keer per verhaal. Best veel al zeg ik het zelf! Zoveel vrienden heb ik niet dus ben benieuwd wie dit allemaal zijn. Het verhaal ‘ik wou nog niet zo vroeg wakker worden' is het populairst en is 374 keer gelezen. We hebben 108 verschillende reacties op de verhalen gekregen. Met Nell als winner met de meeste reacties. We hebben pas 119 foto's geplaatst en zouden er nog 481 kunnen plaatsen. Misschien als toetje een laatste foto reportage..... En Ziggy heeft bijna in alle restaurants waar we aten gepoept. Ben de tel inmiddels al kwijt. Maar het waren er erg veel.

Wat zullen we nog vaak aan deze ervaring terug denken. Zolang reizen is geen vakantie meer te noemen. Eerder een way of living. Onze missie is om met deze way in Nederland verder te gaan. We zullen zien. En als je wilt dat ik snel weer met een reis verslag begin kan je vanaf a.s. maandag doneren aan de Neptunusstraat 136d. Afrika is ons doel.

En dan nu het woord aan Tanja:

Lieve vrienden en familie, als afsluiting nog even een persoonlijke note van mij.

Deze reis was voor mij de reis van weer nieuwe plekjes ontdekken op deze mooie wereld, veel liefde, vrienden en familie, lol, eten en drinken.....oh wat wordt dat afkicken van de pina coladas, phad thai, cocosnoten en nog veel meer ....zon, zee en ook mijn momentjes alleen met mijn muziek hardlopen vroeg in de ochtend.
Ik ben dankbaar.....wat wil n mens nog meer ? ;-)
Idereen ook bedankt voor de reacties. Altijd leuk om te horen van het thuisfront.
Haha weet nog goed dat je vroeger naar een stoffig postkantoor moest om te zoeken naar n kaart in de bak Poste Restante....
Oke, op naar n volgend avontuur !
Kijk er naar uit om jullie allemaal weer te zien !
Tot ziens. Liefs Tanja.X

Reacties

Reacties

Monique

Wij hebben super genoten van jullie heerlijke verhalen. Rest jullie een veilige reis terug te wensen! liefs uit Dordt XX

Dinky

Vond het hartstikke leuk jullie verhalen te lezen! Veilige vlucht en welkom terug.
Liefs, Dinky.

Astrid

hahahahaha Die Django. Kan hij even lekker kletsen! :)

Het zal zeker even afkicken worden als jullie weer terug zijn, maar hopelijk zet het mooie weer door en kunnen we lekker hier op het strand hangen.

Tot snel!

XXX As

nellvanderboor@drechtwerk.nl

Ja aan alles komt een eind!!maar wat jullie hebben gehad kan niemand meer afnemen. en op naar de volgende reis? wie weet wat de toekomst nog breng. ik vond het geweldig om jullie verhalen te lezen.jammer dat het is afgelopen!!!! een hele hele goede reis terug. groetjes nell xxxx

L

Coco rules!! ;-) Zie jullie snel!! Liefs!!

Hans&Koos

Leuk om jullie way of life mee te kunnen beleven. Niets let jullie om een "Haagse reismee" site te beginnen waarin jullie je grote netwerk laten zien wat de plannen en dingen zijn die jullie gaan ondernemen. Daar kan van alles uit voortkomen.
Voeg aan de statistiek toe: 1 gelukkig en mooi gezin.

Steffie

Jullie hebben goed genoten en zeker verdiend! Geniet straks weer van alle lieve bekende mensen, vrienden en weer je familie om je heen en maak er ook hier weer een feestje van!!
Tot op het strand@@@!!
Dikke zoenen en fijn om straks leuke ervaringen te delen. Wij zijn al aan het sparen voor de volgende World Trip, dus wie weet....
Stef en Sven

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!