bye bye USA

Road trip van mij vader naar mijn tante in Palm Springs ging uitstekend. Via een kleine d-tour bij Salvation mountain wezen kijken. De mensen die de film 'in to the wild' hebben gezien, dit is die geverfde berg waar hij een paar dagen bij die hippies heeft gelogeerd. Rondom de berg een stad gecreëerd genaamd slab city. Wat een freaks leven daar! Wel even leuk om doorheen te rijden. Mocht je ooit in de buurt zijn zeker doen.

Gelukkig bleek Palm Springs wat meer te zijn dan een paar palm bomen in de woestijn. Kleine stad maar de sfeer is goed. Konden we wel gebruiken na die saaie vlaktes in Phoenix. M'n tante woont hier samen met haar 12 jarige dochter. Vader is 'm gepeerd. Na ons bezoek aan haar ben ik veel meer over mijn afkomst en familie te weten gekomen. Zo blijkt dus dat mijn voorouders van mijn vaders kant uit Borislof komen. Een klein inteelt dorpje vlakbij Kiev met een paar 100 inwoners. Klein inteelt dorpje? Zou je niet zeggen als je mij en mijn zoons ziet staan. M'n tante heeft een boekje over de geschiedenis van mijn familie. De stamboom gaat terug tot ene heer genaamd Benjamin Rosovsky. Eind 19e eeuw vanuit Rusland naar Amerika gevlucht. Op Ellis Island, toen der tijd de immigratie dienst van de US, de naam Rosoff gekregen. Later is zijn vrouw met hun 7 kinderen hem achterna gereisd. 1 van deze 7 kinderen is mijn over groot vader. Benjamin Rosoff, mijn over over grootvader dus, had een eigen augurken fabriek. Tot op heden worden de Rosoff pickles nog aan de oost kust van Amerika verkocht.

Amerika fase zit erop. Iets meer dan 5000 kilometer gestuurd. Geweldig genoten! Ongeveer de helft van ons reisbudget opgemaakt. Niet aan hotels, benzine of wat dan ook. Nee, gewoon aan nieuwe rode cowboy laarzen. Nee niet voor Ziggy, Django, of mij. Nee gewoon voor Tanja. Als tegen prestatie moet ze 's avonds op haar laarzen voor mij rond paraderen. Houd onze relatie spannend en kan ze gelijk wat afvallen. Het afscheid van de hyundai was emotioneel. Vooral ik vond het erg moeilijk uit te stappen. Afscheid is nooit leuk. Maar ja. Gelukkig nog niet naar huis. Kan ik de rest van de vakantie nog gebruiken dit intense afscheid te verwerken.

14 Uur vliegen en 34,5 uur later in New Zealand aankomen. Pfff. Waar blijft die tijd toch? Zonder vertraging half 12 's avonds de lucht in. Django sliep binnen een half uur, Ziggy niet veel later. Ziggy en Django uiteindelijk ruim 9 uur achter elkaar geslapen. Wat heerlijk voor hun. Maar zeker ook voor ons...

Het is hier hartje zomer. Althans, dat had het moeten zijn. Regen, regen, en regen. Sinds we zijn aangekomen misschien bij elkaar een klein half uurtje droog geweest. Enige verschil met Holland is dat het hier 23 graden is en dat we hier niet hoeven te werken en geen verplichtingen hebben. Paar dagen Auckland dan richting het noorden. Feit is dat ons hier weer een hele andere vakantie wacht. Hoop dat we op een dag de zon hier nog eens te zien krijgen. Nee hoor, was een beetje cynisch bedoeld. Schijnt dat jullie al weken in weer en wind zitten. Gedeelde smart is halve smart zou ik zo zeggen.

Reacties

Reacties

Ingrid.

Ik ben wel een beetje jaloers op jullie met dat slechte weer hier. geniet maar met volle teugen van alles. Te Gek dat jullie dit met de kinderen kunnen beleven!

nellvanderboor@drechtwerk.nl

Het is weer een geweldig verhaal fijn om te lezen zeker met dat weer bij ons .maar we hebben nog steeds geen echte winter hier gehad.hoef van mij ook niet.!en bij jullie wordt het alleen maar beter met het weer. veel plezier daar groetjes aan jullie 4

Natascha

Mooi verhaal, een nieuw land met nieuwe verrassingen :). Houden jullie een dagboek/plakboek bij voor later voor de kids? Lijkt wel Gullivers Travel.
Geniet maar van alles wat jullie tegemoet komt.

Bedankt dat jullie het met ons delen.

Grtjs,

Natascha

marion

Jeeeeeeeh, eindelijk heeft Tan haar rode cowboy boots! Misschien staan ze ook leuk onder je trouwjurk haha! Balen van die regen maar jullie blijven ook daar niet op een plek toch? Dikke kus xx

Liesbeth

Kijk, een meisje kan natuurlijk niet zonder rode cowboyboots, daar moet alles voor wijken!

Ramona

Ik zie veel 9's!!! http://www.weeronline.nl/Oceanie/Nieuw-Zeeland/Auckland/4567417 en een x aan de kiwi's!

ximena

Daan wat schrijf je fijn. Heel hard gelachen in mijn eentje. Ik zie het ook allemaal voor me jullie en de Boys. Dank je wel. Tan ik weet zeker dat die laarsjes je enig staan en als je aanstaande je er teveel op laat paraderen zou ik er zeker meteen nieuwe zolen onder laten zette. Love You Guys XXX

Dick

Daan ouwe ruskie, cool verhaal. Dat dansen van Tanja doe je goed. Kost wat maar dan heb je ook wat..

Grtz Buurman

laurence en rebecca

oh ja, dus je hebt ze gewoon, die rode kauwboylaarzen, wat een feest!!! was je al een tijdje mee bezig toch, een jaar of wat?????????? xxxx van ons

laurence en rebecca

tis best te doen hoor deze winter, wij zitten gewoon in onze wollen bikini

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!