afscheid

Zo'n wereldreis is natuurlijk fantastisch. Je komt op de mooiste plekken, je ontloopt lekker de winter en je hebt 4 maanden vakantie . Het mindere van zo'n reis is dat je overal ook weer afscheid neemt. Met pijn in onze buik zijn we vertrokken uit Nieuw Zeeland. Kim en Anne, bedankt voor jullie gastvrijheid. We hebben het echt heerlijk gehad.

Via Sidney in 10 uur naar Perth. We kwamen half 8 's avonds aan. Jongens over hun toer want vlucht Sidney Perth duurde net iets te langvoor ze. Ook hier is het net als in Nieuw Zeeland hoog zomer. Alleen een beetje warmer. Zo was het vandaag 37 graden. Da's best warm.

De dochter van de zus van mijn oma, het nichtje van mijn moeder dus, is 8 jaar geleden in Australië gaan wonen. Samen met haar man en 4 kinderen wonen ze iets buiten Perth. Ziggy en Django zijn helemaal in hun sas. Zoveel speelgoed. Zwembad in de tuin. Echt heerlijk voor ze.

Tanja's geduld wordt morgen eindelijk beloond. Na gehoorzamend achtereenvolgens speciaal voor mij m'n opa, m'n vader, m'n tante, kim en Anne, Nichtje in Perth opgezocht te hebben gaan we eindelijk iets voor haar doen. Een oude jeugd vriendin, nancy, woont hier in de buurt. Morgen gaan we haar opzoeken en blijven daar een nachtje speciaal voor Tanja logeren.

Verder niks bijzonders. Heb eigenlijk weinig inspiratie om te schrijven. Soms heb je dat en schrijf je maar wat onzinnigs zoals dit op. Ben vandaag een jaartje ouder geworden en heb het hier groots gevierd. Hebben krabben voor het avond eten proberen te vangen maar zonder resultaat. Wel leren surfen vandaag. En dat tussen de dolfijnen. Althans, bijna. Kwam het water uit en 5 min later kwam er een groepje dolfijnen voor ons neus voorbij in de golven spelen.

Nog een nadeel van dit gereis is de 1 op 1 momenten met alle muggen. De muggen hebben het op Ziggy gemunt. Arme jongen, hij zit echt helemaal onder de bultjes. Na Ziggy vinden ze Tanja het lekkerst daarna mij en Django bewaren ze als toetje. Hij is ook zo schattig op het moment. Woordjes als olifant spreekt hij uit als ootietoe. Helikopter is een kapotter. En spaghetti is kaapettie. De haka (nieuw zeelandse oorlogs dans) beheerst die als de beste. Hij geeft de hele dag door diverse haka voorstellingen. Heerlijk!

Nog 8 dagen en dan alweer ons laatste stadium van de reis. Thailand. We hebben nog niks voor de bruiloft geregeld. We hebben trouwringen, Tanja heeft een jurkje, als Marion deze niet vergeet mee te nemen en als ze deze nog past maar verder niks. Ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte.

Stef

Zondagmorgen, de brakdag, krijg je dit heerlijke verhaal te lezen. Thanks mensen, vandaag zit ik heel de dag in dromenland en niet voor niets.... Want het is Heerlijk om even voor 5 min in jullie leven te duiken. Geniet nog van Aussie en dan het heerlijke Thailand.
Keep us posted!! Dikke kussen Stef

Astrid

Nou nog gefeliciteerd!
Lekker hoor zomer! Hier begint het net weer te sneeuwen. Heb ook zin in de zomer en dan lekker met zn alleen op het strand hangen.....duurt nog even....
Leuk en handig dat jullie overal mensen hebben wonen waar je even kunt buurten.
Tja Tanja en haar jurkje....wordt het spannend? :)
XXX

nellvanderboor@drechtwerk.nl

Dat was toch weer fijn om te lezen, Have Fun in australie

Natascha

Heerlijk om julllie warme verhalen te lezen, zeker nu he thier in het koude kikkerland zo koud en wit is :).
Ben erg benieuwd naar julli volgende stap/fase in jullie leven. Have fun, Natascha

Hank

Muggen houden niet van vitamine B, van het type dat zo'n zware lucht heeft. Neem eens wat in; nee heb je, ja kun je krijgen.
Nog veel plezier.
Hartelijke groet,
Hank.

Marion

Dat jurkje ligt al klaar in de koffer dus ga m echt niet vergeten hoor!
Heb je trouwens zelf al iets om aan te trekken? (hihi!)
Wij zijn er iig helemaal klaar voor om te vertrekken. Sinds vandaag is het niet meer zo koud alleen nu gaat het dan weer heel de tijd regenen, pfff! Kom maar op met die 34 graden.... Tot over 7 dagen, JEEEEEH!! x

patrick

gaan jullie nog bij Jullian langs? +61405393216 hij woont ook in Perth!
groetjes!!!

Ximena

Ja hou ons maar lekker op de hoogte. Ik geiet elke x weer van jullie reisverhalen. In Nederland zijn ze ook de dagen aan het aftellen om naar Thailand toe te komen. Heerlijk voor jullie allemaal. Fijn ook voor Tobias van Dim en Fenna dat ie straks Ziggy en Django als speel kameraadjes heeft. Had ik nou al gezegd dat Arie en Trees ook van die schatten zijn? De ouders van Fenna. Erg geestig ook Arie. Hier gaat ook alles op rolletjes. Ben vannacht aangekomen in Bahia. Vanmiddag lekker gegeten met Edje en zijn Familie bij hun Pousada(bed and breakfast). Even kijken wat er te doen is hier vanavond. Zowiezo Capoeira en Carnaval! Oooooh life is good zeg als je op reis bent. Dikke X en wil graag jou,Tan in dit geval nog spreken voordat er getrouwd wordt. Misschien via fb Skype. We zien wel. Enjoy Girl en Boys xxx

Erik en Jos van LENN

Hey Daan, Tanja en de kids,

Fijne dag vandaag, en vergeet geen JA te zeggen!

de mannen van LENN

Liesbeth

Fijn dat jullie het zo fijn hebben!
Gaan jullie die trouwerij in Nederland nog eens dunnetjes overdoen voor al die vrienden die zo stom waren niet naar Thailand af te reizen?
Nog veel plezier!
xxx