Eindelijk vakantie

Na drie en een halve maand van reizen, trouwen, regelen, en wat dan ook wat zijn we echt aan vakantie toe. Lekker even helemaal niks. Hiervoor zijn we speciaal naar Ko Lipe gegaan en hebben echt een heerlijk huisje van bamboe gevonden. Een paar meter van het strand. Zitten op sunrise Beach en het is genieten puur San.

Ziggy en Django hebben elkaar om mee te spelen. Tanja speelt even liever met haar boek dan met mij. En ik heb deze reis geen inspiratie om te lezen. Dus rest mij niks anders dan jullie weer een update te sturen van het wel en wee en getoer bij de familie ledeboer.

Ko Lipe is het meest zuiderlijkste eiland van Thailand. Heel klein. Sunrise Beach wordt door 1 winkelstraat verbonden met sunset Beach en een ander strand hier. Verder heb je hier helemaal niks. Het eiland is booming op het moment. Overal kleine cafeetjes, restaurantjes, en leuke plekken om te ontdekken. En dat allemaal op die ene straat en de 3 stranden die je hier hebt.

Voordat we hier kwamen zijn we via ko sok, dorp midden in de jungle, Krabi en Ko Muk gereisd. Ko sok was erg leuk omdat het weer iets helemaal anders was dan strand. Olifanten tour door de jungle. Angst zweet uitgestaan samen met Mirjam op de olifant. Door donkere grotten met slapende kinderen op m'n nek, gezelschap van apen bij het ontbijt, of gewoon een bloedzuiger bij Ziggy tussen z'n teen vandaan halen. We hebben het maximale uit ons bezoek aan de jungle gehaald.

Krabi was leuk om al zijn marktjes. Heerlijk van alles proeven. Zo lekker gegeten daar. Hotel waar we zaten was niet meer dan een kamer van 5m2 met een bed, plank op pootjes, en een koude douche. Maar wel schoon. Vooral Django vond het koud douchen lekker. De laatste keer dat ik hem zo hysterisch heb gezien was bij zijn eigen geboorte. Wat zou hij blij zijn weer eens onder een warme douche te staan.

In Ko Muk was geen fuck. Behalve een restaurant die al het eten tot nu toe ver overtreft en een strand dat je best wel uniek mag noemen. Zo uniek dat je om het strand te bereiken eerst een half uur met je kayak ernaar toe moest peddelen. Een pik donkere grot moest door varen om vervolgens op een plek te komen die 360graden was omzeild met rotsen. In het midden een klein strandje. Het huisje waarin we sliepen was na de tsunami niet echt heel goed meer schoongemaakt. Net als de rest van ko muk. Het hele eiland was een beetje vies, maar door zijn tropische uitstraling en al die palmbomen wel lekker.

Het moment waarop ik dit nu schrijf hang ik lekker in een hangmat op het terras van ons resort. Rechts van mij liggen Ziggy en Django in de zee. Voor mij speelt Tanja met haar boek. De muziek die ik hoor is een bonte mix van reggae en een vage artiest uit Senegal. Er waait een zacht briesje hier over het terras en af en toe komt er zo'n thais bootje voorbij.

Bij het schrijven van het woord voorbij hierboven bedenk ik me ineens dat deze reis echt bijna voorbij is. In 4 maanden tijd met z'n 4tjes de wereld rond. Na al die voorbereidingen. Na al onze dromen. Na een trouwerij. En na al die landen..... Nu kunnen we aan onze nieuwe droom gaan werken. Want dromen bestaan echt. Ik ben zo dankbaar dat we dit hebben mogen en kunnen doen. Over 2 weken zijn we terug. Terug uit onze droom en terug in de realiteit. Worden we wakker in ons eigen bedje en is het allemaal in eens een herinnering geworden. Thuis bij familie en vrienden. Terug om Kampioen te worden met KSD4. Helden! Terug om te gaan werken. Terug en klaar voor de zomer.

Eerst nog 9 dagen Ko Lipe en 3 dagen Bangkok. 9 plus 3 is 12. Dus nog 12 dagen opreis zijn. 12 dagen in onze droom leven. 12 dagen genieten. Klinkt allemaal lekker sentimenteel en dat is het ook!

Voor die gene die het nog niet hebben gezien. Via deze link een kleine impressie van de bruiloft. Gemaakt door Liza.
http://youtu.be/8b8pcBUVjTA

Reacties

Reacties

Natascha

Een heel mooi avontuur om nooit te vergeten. Leuke verhalen, mooi filmpje op YouTube...tja, wat wil je nog meer ;) ? En nu echt rust, geniet er volop van...want voor je het weet zijn die 12 dagen zo voorbij. Hier in NL schijnt de ene dag zon en is het 14 C, maar vandaag weer grijs en grauw en weer regen. Kortom geniet ook nog van het mooie weer wat jullie daar hebben :). Grtjs, Natascha

laurence

bedankt weer voor het leuke verhaal daan. tan leest een boek, misschien moet jij er een gaan schrijven...nog maar even goed genieten dus van jullie laatste dagen daar, maar als jullie terugkomen is het hier lente, kussssss

Dinky

Fijn dat jullie reis zo'n succes geworden is! Nog van harte met jullie huwelijk! Vandaag ga ik een eigen "wereldreis door de stad" maken. Houdt in: het bezoeken van Moskee, Kerk, Boeddhistisch centrum, etc. etc., niet zo avontuurlijk als jullie reis maar toch ook een "wereldreis" ha, ha. Groetjes en liefs, Dinky.

Astrid

Belachelijk hoe snel 4 maanden dan toch voorbij gaan. Dan zal mijn vakantie van 12 dagen wel helemaal snel gaan. Hahahaha
Ik zeg: geniet er nog even van! X As

nellvanderboor@drechtwerk.nl

Beste daan en tanja ik lees net pas jullie verhaal hij is zo als van ouds weer goed neer gezet dat verhaal .Ik heb de foto.s gezien van jullie bruiloft fantastisch.nog van harte het is nu de 26 maart ik neem aan dat jullie in Bangkok zijn om je voor te berijden voor de terugreis . een troost het is op dit moment ook goed weer in holland.Ik wens jullie een goede vlucht terug met een boek vol herinneringen. en wie weet in de toekomst? Van mij in ieder geval bedankt. dat ik een klein stukje van jullie via deze weg heb mogen delen En wie weet zie ik jullie in holland groetjes nell xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!