Kamperen

De meeste van jullie moeten waarschijnlijk al lachen bij het woord. Kamperen. Nieuw Zeeland is het kampeerland bij uitstek. Dus moesten wij natuurlijk ook even een paar dagen gaan kamperen. Zelf heb ik niet zoveel kampeer ervaring. En Tanja vond zichzelf een doorgewinterde kampeerster met een brok aan ervaring. De enige brok aan ervaring die ik van haar kende was een overvolle familie camping ergens in Zuid-Frankrijk . ‘Dit nooit meer' waren haar eerste woorden bij thuiskomst. Op goed vertrouwen dan maar.

Auto volgeladen met geleende spullen van Kim en Anne. Het miezerde een beetje toen we vertrokken. Maar dat was fijn voor de jongens tijdens de autorit. Was het niet te warm voor ze en de regen zal wel over waaien. Toen we op de eerste camping aankwamen was de regen inderdaad net overgewaaid. Nog geen uur later regende het weer. En hoe! Die verdomde wind was gedraaid of zo. Wij met z'n vieren in de tent in de hoop dat de tent waterdicht was. Gelukkig was het zo en het was best gezellig zo met z'n 4tjes.

Volgende ochtend was het droog en geen wolkje aan de lucht. Goeie voorspelling voor de rest van de week. Onze volgde camping was een zo genoemde D.O.C camping op het noordelijkste puntje van de Coromandel. De Coromandel is een streek aan de oostkust en D.O.C staat voor: alleen WC tot je beschikking en de rest zoek je zelf maar uit. Lekker back to basic. Ver van de bewoonde wereld hadden we een plekje aan zee uitgekozen. Op een gras heuveltje. Echt avontuur. Zelf vuurtjes stoken voor het diner. Wassen in het zoet water riviertje wat in zee uitkwam. 's Nachts bijna van het gras heuveltje geblazen worden door een soort van noordooster storm. Poepen op een D.O.C weeceetje die ondergescheten was door je voorganger. Heerlijk dit avontuur.

Er was hier een wandeling langs de kust van 7km. Van de ene D.O.C. camping van de coromandel aan de oostkust naar de andere D.O.C. camping van de coromandel aan de westkust. Tanja kon het niet laten om ons een klein stukje mee te nemen. Uiteindelijk hebben we met z'n 4tjes 3km heen en 3 km terug gelopen en geklommen. Voor Tanja een peulen schilletje, voor mij met Django op mijn nek net te doen, maar voor Ziggy er ware prestatie. Zonder te zeuren doorgelopen. Hij vond het prachtig. We hebben hem rijkelijk beloond met snoep bij terugkomst.

2 Dagen avontuur was genoeg. Hot Water Beach Family camping was de volgende stop. Nadat ik bij het afvegen van Ziggy's billen door m'n rug was gegaan begon ik het aardig gehad te hebben met dat gekampeer. Wat gaat die aftakeling toch snel. Kreunend en puffend tentje opgezet. Tanja gezellig met tal van anderen Nederlandse moeders in de gezamenlijke keuken pasta met kant en klaar sausje klaarmaken. Bizar te zien hoe hele families hele ijskasten naast hun tent neer zetten. Zelfs een Chinese familie naast ons die leerde eten met mes en vork. Had het graag willen filmen maar vond dat toch iets te gênant. Hot Water Beach is een strand aan de rand van een berg. Uit de berg stroomt vulkanisch water waardoor je bij laagtij kleine hotpools op het strand krijgt. Daarvoor moet je wel eerst als een echte Duitser met een schep een kuiltje graven. Wij als nog echte Nederlanders lekker in iemand anders kuiltje plaatsgenomen. Was te heet. Dus lang hebben we er niet in gezeten.

Met m'n rug gaat het alweer iets beter. De coromandel is een indrukwekkend stukje Nieuw Zeeland met prachtige stranden. Het lees lampje op Tanja d'r hoofd stond erg sexy. Het campingvoedsel was best te doen. Maar toch vraag ik me af waar hier die campings zijn waar je tentje al klaar staat? Waar je niet op een opblaas matras hoeft te slapen. Waar het vuurtje al voor je brand bij aankomst? En niet eerst zelf moet gaan sprokkelen om vervolgens je het lep lazerus te blazen om een klein vuurtje aan te houden. Waar je geserveerd wordt met een 5 gangen menu naar keuze met een bijbehorend wijn arrangement? Waar zijn toch die campings? Ben benieuwd of ze bestaan.

Reacties

Reacties

nellvanderboor@drechtwerk.nl

Nou mijn idee. dat kamperen vind ik ook niks aan ik vind het eerder kramperen maar als ik het in NZ.kan doen dan heb ik het er wel voor over!je moet maar zo denken heb ben we ook weer meegemaakt.....en ik heb weer een leuk verhaal gelezen daarvoor mijn dank .....HEEL VEEL PLEZIER NOG GROETJES .

Judice

De tranen van het lachenliepen over mijn wangen. Deze ervaringen zijn goud waard. Nieuw Zeeland is en blijft een rauw land en daarom is het zo mooi. Geniet, geniet!

Stef

Kamperen, ook iets wat niet mijn ding is!! Wij hebben dus in NZ maar een camper gehuurd. ' Iets' prijziger, maar dan heb je wel luxe!! BETER!
Wat is Ziggy een bikkel zeg! Heerlijk om te lezen en wat een vrijheid krijg je daar voor terug!

Geniet heerlijk van alles en don't forget to take the carrot cake!! Jammie!!!

xx

laurence

klint wel helemaal goed zeg allemaal, ik denk overigens niet dat dergelijke campings bestaan, misschien in Dubai? enjoy!!! kussssie uit den haag

Ninette

Maar Tanja! Ik kan me toch herinneren dat je ook een keer leuk gekampeerd hebt!
Op mijn oude motor naar de Ardennen en op de eerste avond vreselijk dronken worden in het lokale (en enige) restaurantje waardoor we de volgende dag alleen maar in de schaduw onder een boom hebben gelegen om uit te kateren.
Motorritjes door de Ardense bossen en slapen in een heel klein tentje. Ik moet er zelfs nog bewijs (foto’s) van hebben ergens.
Ok, het is geen Nieuw Zeeland, maar het was wel leuk!

Liefs, en genietze, Ninette

marion

Heerlijk weer dit verhaal, Daan je hebt je er weer goed doorheen geslagen jongen! Toevallig nog een foto gemaakt van Tanja in sexy pyjama met lampje op dr hoofd? hihi! xx

thomas

Haha mooi verhaal met je rug. Die campings bestaan. Ik weet alleen niet hoe het zit met je 5 gangen diner en wijnarrangement, maar het concept heet "glamping".
http://goglamping.net/location/oceania/new-zealand/
Geniet ervan!

Peter

Denk dat die campings niet bestaan . Fijn dat het wat beter met je rug gaat ! Wel Heeel romantisch zo vlak langs het strand. Nou ja op naar het volgende avontuur. Vergeet niet de Sauvignon Blanc en de Nieuw Zeelandse Pinot Nior te proberen :)

Lisette

Haha, super leuk om alles te lezen!
Ik reis in gedachte met jullie mee; jij maakt de beelden levendig, super!
You''re on top of the world, net als toen in Chamonix :)
Sterkte met je rug en geniet!
Veel liefs aan Tan, Ziggy en Django
xx

Eva

hahahahhahahhaaaaahahahahhahahaaa... Heerlijk. Had net even zin om te lachen. Thanks

Liesbeth

Die campings bestaan wel hoor Daan, maar dan zijn ze van steen en heten ze Hilton of Mariott.
Fijn dat jullie het zo fijn hebben. Hoe zit het trouwens met de golfbanen in NZ? Ik hoop goed, anders krijg ik Eric daar nooit mee naar toe. Dikke kus voor jullie 4tjes.

Monique

LOL! Wat een heerlijk verhaal!! XX van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!