zomer in NZ

Auckland was ondanks de regen een groot succes. Het centrum van Auckland is niet echt heel groot. Toch waande we ons in een heuse wereldstad. Hotel zat in het centrum en vlakbij de haven. Veel leuke winkeltjes. Jammer voor Tan. Ze mocht er alleen maar even kijken. Maar nog geen spijt van die laarzen. Ik blij dat we niet overal naar binnen hoefden.

Wel een uitgebreid feestmaal aan de haven. Dit ter gelegenheid van ons 6 jarige samen zijn. Eigenlijk pas eind januari, maar gebruikt als excuus en reden om dan toch wel in dat iets te dure restaurant te gaan eten. Lekker wijntje erbij. Jongens spelend op het voor terras. Puur genieten. Wat kan het leven toch mooi zijn. Met je geliefde, 2 zoontjes, een fles wijn en een goed stuk vlees bij elkaar. Meer heeft een man niet nodig. Zonsondergang in Auckland. Eindelijk droog. Trouw ringen gekocht en verder geen gezeik of wat dan ook. Geen werk voor morgen. Geen afspraken voor morgen. Gewoon helemaal lekker niks!

Na 3 dagen Auckland zijn we opgehaald door Kim, een ouwe jeugd vriend van mij. Van toen ik nog jong was zeg maar. Nog haar had en 15 kilo lichter was. Geloof het of niet, Hij kwam aan rijden in een Hyundai. Maar nu een witte. Geweldig! Piept en kraakt iets meer dan de vorige. Stuur zit aan de andere kant. Geen Jeep. Maar voor de rest is ie precies het zelfde.

Kim woont samen met zijn vriendin Anne in een Schattig huisje op het strand. Kim is meubelmaker. En Anne heeft al onze broeken kapot gemaakt. Vraag me niet hoe. Zijn we zelf ook nog niet helemaal achter. Volgens mij heeft het te maken met een soort bleek. Gebruikt bij het schoonmaken van de wc. Hoe het op onze broeken terecht is gekomen is voor als nog een raadsel.

We zijn hier wel heel lief ontvangen. Ze hebben voor ons een bruidssuite gemaakt. Uitkijkend op de zee. Een suite die we de hele maand mogen gebruiken. In eens is het leven nog ietsjes mooier dan het in Auckland al was. En het leuke van alles is dat hier nu echt de zomer is los gebarsten. Het heeft bijna 2 maanden onafgebroken geregend hier. Zelfs de kranten koppen: summer finally begun. Boffen wij eventjes.

Vandaag zijn we met z'n 4tjes op avontuur geweest. Het bos in op zoek naar de abby caves. Diepe donkere grotten waar alleen het licht schijnt van gloei wormpjes. Met ander halve zaklamp een pik donkere grot ingegaan. Het water tot aan de knieën. Ziggy op mijn rug. Django in mama's armen. Zo spannend. Gloei worpjes gezien en snel weer naar buiten.

Verder houden wij het vrij rustig. Lekker in en om het huisje. Dagje strand. Middagje snorkelen. Bootje varen. Dat ik met m'n dikke reet uit m'n wetsuit scheur mag de pret niet bederven. Heb ondanks, of misschien wel dankzij die scheur wel lekker verse scallops opgedoken. Het ritme van Ziggy en Django is eindelijk normaal. Zoals het voor kinderen hoort te zijn. Niet voor elfen naar bed. Om vervolgens de volgende ochtend heerlijk uit te slapen. Soms wel tot half elf. Iedereen al wakker. Behalve de kinderen. Ben trots op ze.

We zijn van plan om volgende week een klein tripje te maken. Speciaal voor de jongens. Net 5000 km door de US gereden nu lekker een eindje hier in NZ. Heb het ze nog niet durven te vertellen. Wacht nog op het goeie moment. Maar ja, wanneer is het ‘het goeie' moment? Vooral nu. Ziggy lekker obstinaat overal boos om. Hoorde hem zelfs van de week tegen Kim zeggen getrussfweerd te zijn omdat papa en mama weer boos waren. Hij had er alleen niet bij verteld dat hij eerst Django's oog met een stokje had proberen uit te prikken. Maar dat deed ook niet ter zaken.

Nog wel even leuk om te vertellen is dat de 2 broertjes van Kim ook Ziggy en Django heten. Maar dan anders om. Hier is Django de oudste. Was erg grappig die 4 bij elkaar te zien.
Kort om we zijn alle 4 een beetje verliefd op Nieuw Zeeland. Jammer dat we zo nog naar Australië en Thailand moeten.

Dinky

Leuk, al die verhalen, vind het fijn dat jullie het zo gezellig hebben! Liefs, Dinky

Stef & Sven

Wat heerlijk om weer een email te krijgen... ik kan dan tijdens mijn saaie kantoordagen, nog een heerlijke glimlach om mijn gezicht krijgen door jullie belevenissen. Tot nu toe herkenbaar (maar dan zonder kinderen ;-))
Geniet van het prachtige land en maak ons jaloers met jullie fantastisch foto's!
Dikke kus Stef en Sven

nellvanderboor@drechtwerk.nl

Wat heb je dat weer goed neergezet Daan. petje af en met die foto.s erbij je. geef mij in ieder geval een beetje het gevoel. dat ik er bij ben .[als dat zou kunnen}Het is nu koud aan het worden in nl. lekker de verhalen lezen bij de openhaard.ga zo door veel plezier nog alle4 [maar dat zal wel lukken]gr aan tan xxxx

marion de leuw

Klink heeeeeeeerlijk allemaal zeg!
Wat betreft die broeken, jullie hadden er toch niet veel bij je en als het goed is heb je ze de komende weken toch niet meer nodig en buiten dat een goede rede om weer nieuwe aan te schaffen... SHOPPEN TAN!!!!!!! (hihi)
Dacht dat jullie een tatoo gingen laten zetten ipv ringen of heb ik dat weer verkeerd begrepen?
Tot snel, dikke kus X

Els

Lieverds! Dat klinkt heerlijk. We missen jullie hier maar ik hoop dat het nog heeeel lang voor jullie duurt daar! Kus van ons!